Functionele cookies: Wij plaatsen functionele cookies om deze website naar behoren te laten functioneren en analytische cookies waarmee wij het gebruik van de website kunnen meten. Deze cookies gebruiken geen persoonsgegevens.


Gepersonaliseerde informatie Hiermee ontvangt u gepersonaliseerde informatie op onze website die wordt afgestemd op uw internetgedrag.


Privacyverklaring

Klik hier voor de privacyverklaring

Scoren met social media

Ruim 10 miljoen Nederlanders zijn actief met social media. Het grote bereik en het gratis en interactieve karakter maken van social media een niet meer weg te denken communicatievorm. Wat kun je als sportvereniging uit social media halen? Hoe kun je bijvoorbeeld zorgen voor extra clubbinding? Of nieuwe leden werven? En hoe zorg je dat leden als ambassadeur de club promoten? In deze praktijkgerichte sessie krijgt u concrete handvatten aangereikt hoe de club zich optimaal kan profileren met netwerken als Facebook, Twitter en Instagram. De themabijeenkomst Scoren met social media wordt verzorgd door Martin van Berkel en Hans Slender.

Opleidingsoort Workshop
Aantal dagdelen 1
Over deze opleiding

Scoren met social media

Ruim 10 miljoen Nederlanders zijn actief met social media. Het grote bereik en het gratis en interactieve karakter maken van social media een niet meer weg te denken communicatievorm. Wat kun je als sportvereniging uit social media halen? Hoe kun je bijvoorbeeld zorgen voor extra clubbinding? Of nieuwe leden werven? En hoe zorg je dat leden als ambassadeur de club promoten? In deze praktijkgerichte sessie krijgt u concrete handvatten aangereikt hoe de club zich optimaal kan profileren met netwerken als Facebook, Twitter en Instagram. De themabijeenkomst Scoren met social media wordt verzorgd door Martin van Berkel en Hans Slender.

Programma

Welke vragen komen er aan bod?

Wat wil je bereiken?
Waar wil je de social media-kanalen voor gebruiken?

Wat kan je precies met Instagram, Twitter en Facebook?
Welke kansen biedt elke medium? Welke kanaal gebruik je voor welke doelen en welke doelgroepen?

Social media in de praktijk
Hoe maak je van het gebruik van social media een succes?

Leden werven met social media?!
Hoe kan je social media inzetten om nieuwe leden te werven?

Uitvoering en organisatie
Hoe organiseer je het beheer op een slimme manier?

Workshopleiders

Over Hans Slender
Hans is docent en onderzoeker op het gebied van Sportmanagement. Daarnaast is hij adviseur op het gebied van social media in de sport bij de Hanzehogeschool in Groningen. (HBO School of Sportstudies) Hans is daarnaast verbonden aan het 'Lectoraat Sportwetenschap' gericht op sportbeleid en ondernemerschap'. Meer informatie: https://www.linkedin.com/in/hansslender

Over Martin van Berkel
Martin van Berkel is vrijwel dagelijks actief met het communicatievak en de amateursport. Hij is communicatieadviseur bij Rotterdam Sportsupport en de oprichter van Clubbereik. Martin is de auteur van het Handboek Communicatie voor sportverenigingen en het Handboek Social media voor sportverenigingen. Meer informatie: www.clubbereik.nl of www.facebook.com/clubbereik.

Scoren met social media
Reviews ({{ctrl.reviews.length}})

Ratings en reviews

Deel je ervaringen over deze opleiding. We zijn zeer benieuwd naar jouw feedback over de instructeur, de inhoud van de scholing, de locatie en al je andere observaties.

  • "{{review.Title}}"

    {{review.Description}}

    {{review.Alias}} op {{review.DateReviewed | date: 'fullDate' }}

Gerelateerde opleidingen ({{ctrl.groupCount}})

Voor deze opleiding zijn geen gerelateerde opleidingen beschikbaar.